מפיקים חשמל – כיתה ו' / נעמה שי.

מהלך השיעור

1. הכנס לאתר מתח גבוה:
2. קרא את המידע על הפקת החשמל באמצעות השמש, המים, הרוח, הסוללה, הדלק והגז הטבעי.
3. ערוך ב- word את הטבלה הבאה ומלא אותה באמצעות קטעי המידע באתר:
מפיקי החשמל יתרונות חסרונות משהו חדש שלמדתי מקטע המידע…
שמש
מים
רוח
סוללה
דלק
גז טבעי

4. כתוב מכתב המלצה לרשויות האחראיות על הפקת החשמל בארץ, באיזו דרך להפקת חשמל אתה ממליץ להשקיע יותר מהדרכים האחרות. הדגש במכתב את היתרונות של דרך זו וציין גם את החסרונות. ציין את מקורות המידע שעמדו לרשותך. חשוב לקרוא באתרים נוספים על הדרך להפקת החשמל שעליה אתה ממליץ ולהתייחס למכלול העובדות שעליהן קראת.
5. שלח את הטבלה ומכתב ההמלצה לנעמה במייל של ביה"ס לבדיקה. לאחר תיקון המכתבים הם יפורסמו באתר ביה"ס וישלחו לגורמים המשפיעים בתחום בארץ.
6. ענה על שאלונים 1,2 באתר.
7. ענה על השאלות ב"בחנו את עצמכם".
בהצלחה

רשמים מהעברת השיעור

העברתי את השיעור בכיתות ו' (פרט למשימת כתיבת ההמלצה). הילדים הביעו עניין בשלב הצפייה בהמחשות וחלק מהילדים קיטרו על הקריאה הרבה. בשלב מילוי הטבלה אפשר היה לראות את הילדים שברור להם שעליהם למלא אחר כל ההוראות ללא עוררין. מנגד היו כמה ילדים שמילאו את העמודות של היתרונות והחסרונות שבהן המידע מסודר בקטע המידע בצורה ברורה ולא דורש הרבה מאמץ ומחשבה. כשהגיעו לעמודה "משהו חדש שלמדתי מקטע המידע" הם כתבו "לא למדתי כלום, אני יודע הכל". כשבחנתי את התשובה שלהם בשיחה אישית, הבנתי שהם ממש לא ידעו הכל לפני הקריאה וגם אחריה. אין ספק שזו התחמקות מהמשימה בגלל המאמץ המנטאלי שהיא דורשת. הבהרתי להם שאין אופציה לכתוב שלא למדו כלום, ועשיתי עם כל אחד מהם דוגמא כיצד הם יכולים למצוא בקטע המידע עובדות חדשות שלא ידעו עליהן לפני הקריאה. לאחר מכן דרשתי מהם להשלים את המשימה.

תמונה: http://www.illustrationsource.com/stock

Advertisements
פוסט זה פורסם בקטגוריה התלבטות, מדע, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על מפיקים חשמל – כיתה ו' / נעמה שי.

  1. ניקי הגיב:

    נעמה שלום,
    סיפורך משקף בעיה מוכרת. לעיתים קרובות אנו רואים שהילדים אינם אוהבים להתאמץ ולחשוב מעבר לרמות הנמוכות של איתור פרטים. לדעתי, אם נתייחס לבעיה זו כבעיה משותפת ונתייחס אליה בחומרה גם בכיתת האם וגם בשיעורים המקצועיים (בעבודות שגרתיות ולא רק במבחנים ומיפויים), אולי יש סיכוי שנראה שינוי.

    בשיעורים המתוקשבים יש חשיבות רבה בפיקוח שלנו על רמת התוצרים – קל "לחפף" אם המורה אינה עירנית.

    תהני מהחופש…
    ניקי

  2. אביב הגיב:

    סיפורך משקף בעיה מוכרת. לעיתים קרובות אנו רואים שהילדים אינם אוהבים להתאמץ ולחשוב מעבר לרמות הנמוכות של איתור פרטים. לדעתי, אם נתייחס לבעיה זו כבעיה משותפת ונתייחס אליה בחומרה גם בכיתת האם וגם בשיעורים המקצועיים (

    בדיקות קרינה
    בדיקת קרינה
    אוזניות אוויר
    סרטים לילדים

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s